Marsikdo se danes sprašuje, zakaj je šlo nekdaj uspešno podjetje v stečaj. Odkar nas je prizadela gospodarska in finančna kriza, so namreč stečaji na dnevnem redu, o razlogih zanje pa javnost redko sliši.
![]() |
Dr. Jožko Peterlin, Foto: Neva Volarič |
Odgovor še zdaleč ni tako enoznačen, kot bi se nam lahko zdel na prvi pogled. Podjetje namreč zagotovo ne gre v stečaj zato, ker v njem ne bi znali izdelovati izdelkov ali opravljati kakovostnih storitev, vsaj v večini primerov ne. Običajno se to zgodi v primerih, ko podjetja ne morejo več poravnavati računov in ko razpolagajo z manj denarja, kot je obveznosti. To pa nima nobene zveze z dobičkom podjetja, saj ta še ne pomeni nujno tudi njegove plačilne sposobnosti.
Zakaj ni denarja
Podjetje se prav lahko znajde v stečaju zato, ker nima urejene pravne varnosti svojih poslov oziroma posli niso sklenjeni na pravno pravilen način. Morda podjetje ni preverilo bonitete poslovnega partnerja ali pa so zaposleni sklepali dogovore, ki niso usklajeni s cilji ali zmožnostmi podjetja.
Kako poskrbeti, da za kakovosten proizvod ali opravljeno storitev dobimo tudi plačilo? Pri tem je namreč še kako pomembno, da posle sklepamo strokovno, saj še tako dober produkt ni zagotovilo, da bo plačilo tudi v resnici izpeljano. Na srečo pa se v poslovnem življenju tudi ne gre posebno zanašati.
Kje poiskati pomoč
Ekipa ljudi, v glavnem Primorcev, in tistih, ki jim je Primorska posebno pri srcu, želi s svojim znanjem in izkušnjami, ki so si jih nabrali v dolgoletni karieri, prispevati k razvoju malega in srednjega podjetništva na Primorskem. Prepogosto se namreč dogaja, da se podjetje znajde v težavah prav zaradi pomanjkljivega znanja na katerem od področij, ki so za uspeh podjetja ključnega pomena. Zato bomo v poslovni kolumni, ki jo danes začenjamo v Soboti, predstavljali aktualne poslovne novosti z najrazličnejših področjih.
Kaj je treba vedeti
Na področju poslovnih financ se bomo dotaknili vprašanj kapitalske ustreznosti, ravnanja s terjatvami, pravilnega zadolževanja, načrtovanja denarnih tokov in še marsikaj koristnega in uporabnega. Seznanili vas bomo z novostmi na področju davkov in računovodstva.
Predstavili bomo ključne pravne vidike poslovanja, tako na področju obligacij, statusnega vodenja družb kot zavarovanja poslov in podobno. Pomemben element poslovnega uspeha je tudi ravnanje z zaposlenimi, zato je prav, da tudi manjša podjetja uporabljajo orodja vodenja, kot so letni osebni pogovori ali pristopi k izboru najprimernejšega kadra in ciljnega vodenja.
Na področju trženja so pomembni različni pristopi k prodaji, vrednotenju in osmišljanju blagovnih znamk, načini distribucije in promocija in podobno, medtem ko je na področju informativne tehnologije ključnega pomena izbor programskih paketov in učinkovita informacijska podpora.
Gonilo gospodarstva
Srednja in mala podjetja so gonilo gospodarstva in si najbolj zaslužijo pomoč. Vendar pomoč v denarju še zdaleč ni dovolj, potrebno je znanje. Podobno kot v znamenitem reklu, da lačnega nima smisla zalagati z ribami, potrebno ga je naučiti, da si ribe lovi sam.
Samo znanje lahko torej malim in srednjim podjetnikom pomaga, da ohranijo korak z velikimi, in sicer kljub temu, da si v nasprotju z njimi ne morejo privoščiti dragih in sodobnih orodij poslovodenja. In samo znanje jim lahko omogoči, da se razmeram na trgu hitro prilagajajo.
Temu so namenjene tudi naše nove poslovne kolumne. Avtorjem bodo v veselje in izziv, podjetnikom pa, upajmo, v pomoč in spodbudo.
Dr. Jožko Peterlin je predsednik Združenja poslovnih finančnikov Slovenije in član uprave Telekoma za finance.
Vir: Primorske novice