Približno 150 podjetnikov, povečini primorskih, se je včeraj udeležilo poslovne konference za mala in srednja podjetjaOd dobrega produkta do denarja na računu, ki jo je organizirala naša časopisna hiša. Predavatelji so se lotili podjetništva z različnih zornih kotov, predvsem so opozarjali na pasti, s katerimi se spoprijemajo podjetniki pri svojem delu.
Foto: Neva Volarič |
Odgovorna urednica PN Vesna Humar, ministrica Darja Radić, finančnik Jožko Peterlin in urednica priloge Sobota PN Alja Tasi
Podjetništvo postaja v zadnjih letih vlečni konj slovenskega gospodarstva, zato mu je treba nameniti dovolj pozornosti in predvsem dostop do znanja. To je bilo vodilo prve konference za mala in srednja podjetja, ki jo je organizirala naša časopisna hiša in na kateri so predavali strokovnjaki, ki jih poznamo tudi iz naših rednih kolumenabc podjetništva.
Majhni brez strokovnih služb
Mala in srednja podjetja se pri svojem poslovanju pogosto soočajo s celo vrsto težav in zagat, ki jih veliki podjetniki odpravljajo v okviru svojih strokovnih služb, teh pa manjši podjetniki običajno nimajo. Zato je bila včerajšnja poslovna konferenca priložnost tudi za iskanje odgovorov na konkretne žulje, ki pestijo podjetnike; teh pa v sedanjem kriznem času ne manjka.
“V vladi razmišljamo tudi o dvigu DDV za eno odstotno točko, kar pa ne bi prizadelo podjetnikov,”je v svojem nagovoru udeležencem konference povedala gospodarska ministricaDarja Radić. Priznala je, da je Slovenija danes sicer neprijazna za podjetnike, da pa bodo to okolje čim prej izboljšali s spodbudami in z zmanjšanjem administracije. Opozorila je na možnosti, ki jih država nudi podjetnikom predvsem na začetku njihove poti, pri ustanavljanju podjetij in pri kasnejšem poslovanju. Med mehanizmi pomoči je omenila tudi možnosti tveganega kapitala, pomoč države pri zaposlovanju in druge instrumente. Najpomembnejše pa je, da država zagotovi dobro poslovno okolje, je še poudarila ministrica.
Primož Raktelj, pravnik in član uprave družbe AHC, se je lotil vprašanja likvidnosti podjetij oziroma načina, kako naj se upniki izognejo položaju, v katerem bi morali v primeru stečaja vračati že plačane storitve.
Gregor Bulc, direktor Facta Plus, je predstavil strategije, kako iz blagovne znamke iztržiti dodano vrednost. Pri tem je opozoril, da še zdaleč ne gre zgolj za oglaševanje, temveč predvsem za celostno marketinško strategijo podjetja, v kateri je raziskava tržišča in navad potrošnikov primarnega pomena. Predvsem pa ne gre spregledati vse bolj prevladujoče vloge svetovnega spleta.
O klimi v podjetjih in o reševanju kadrovskih vprašanj je govoril Mitja Cimerman, direktor AT Adrije in idejni vodja raziskav o klimi v slovenskih podjetjih Siok. Opozoril je na pomen zadovoljstva zaposlenih za delovno storilnost in nakazal nekaj načinov reševanja kadrovskih težav in konfliktov med zaposlenimi. Pri tem je posebej poudaril pomen ciljnega vodenja na osebni ravni.
V korak s časom
O pomenu informacijske tehnologije (IT), ki danes pomeni tudi način komunikacije, je spregovorilIgor Hostnik. Poudaril je, da se mora vsak podjetnik čim prej prilagoditi novim navadam potencialnih potrošnikov. Drugi problem je racionalna oprema podjetja z ustreznim IT sistemom, pri čemer je ključnega pomena ustrezna strategija.
Jožko Peterlin, predsednik Združenja poslovnih finančnikov Slovenije in odgovorni finančnik na Telekomu, se je osredotočil na optimalno zadolževanje in pristop k bankam. Opozoril je na pomen meja kapitalske ustreznosti, obvladovanja finančnih tveganj in kapitalske ustreznosti podjetja. Predvsem pa na dejstvo, da je treba o tveganjih razmišljati v obdobjih rasti, ko pride kriza, je lahko prepozno. V tem lahko tiči past za zgrešene odločitve.
Vida Gorjup Posinkovič
Vir: Primorske novice